دنیای اینستاگرامی ها

معرفی بهتری پیج های اینستاگرام

دنیای اینستاگرامی ها

معرفی بهتری پیج های اینستاگرام

آموزش تبدیل فالوور به خریدار برای فروش بیشتر

تبدیل فالوور به خریدار امکان پذیر نیست !


 5هزار تا فالوور جدید جذب کردم تو هفته گذشته ولی حتی یه سفارش هم نداشتم.

سلام، چکار کنم فالوورام خرید کنن؟ پستام خوب دیده میشه و خوبم لایک میخوره ام سفارش اصلا ندارم.

چند نمونه از دایرکت هایی که در اینستاگرام دریافت می کنم.

تقریبا درصد زیادی سوالشون این هست که چرا واقعا فالوورا ازشون خرید نمی کنن؟

واقعا چرا خرید نمی کنن؟

هم فالوورهای زیادی دارن. هم واقعی هستن. هم از مخاطب هدف هستن. مشکل کجاست؟

مشکل این جاست.

فالوور به خریدار تبدیل نمیشه. پس خودتو خسته نکن.


پس فالوور به چی تبدیل میشه؟ مگه فرمول فروش در اینستاگرام این نیست که فالوور جذب کنیم و به خریدار تبدیلش کنیم؟

مشکل دقیقا اینجاست که همه به دنبال تبدیل فالوورها به خریدار هستیم. کسب درآمد از اینستاگرام اما غافل از اینکه این فرمول ناقصه و یک مرحله مهم ازش حذف شده.

تبدیل فالوور به هوادار

فالووری که به تازگی به پیج ما اضافه شده مستقیما به خریدار تبدیل نمیشه( خریدهای اتفاقی رو فاکتور میگیرم). فالوور باید اول به ما اعتماد کنه و به هوادار ما تبدیل بشه و بعد اون هوادار تبدیل به خریدار میشه.

پس فرمول فروش در اینستاگرام اینطوریه

1- جذب فالوور هدف

2- تبدیل فالوور به هوادار

3- تبدیل هوادار به خریدار

مرحله اول، خب تو این مرحله ما با تبلیغات و سایر روش ها تلاش می کنیم فالوور واقعی و هدف مند جذب کنیم.

مرحله سوم، تو مرحله سوم هم که تلاش می کنیم بفروشیم، محصولمون رو نشون میدیم، کمپین فروش برگزار می کنیم و ....

معمولا به این شکل عمل میکنن و مرحله دوم رو نادیده میگیرن و عمدتا هم به فروش خوبی نمیرسن( به جز یکسری کسب و کار و پیج های خاص که به دلایلی استثنا میشن و ما با استثناها کاری نداریم)

برای اینکه این فرمول کامل بشه باید مرحله دوم رو هم اجرا کنیم، یعنی فالوورها رو به هوادار تبدیل کنیم و حالا پیام فروشمون اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

خب زیاد از تبدیل فالوور به هوادار گفتم، اما چطور؟

چطور فالوورهای جذب شده رو به هوادار تبدیل کنیم؟


برای اینکه فالوورها به هوادار تبدیل بشن باید محتوا تولید کنیم. اما چه محتوایی؟

محتوایی که فالوور رو یک قدم به ما نزدیک تر میکنه.

چندتا ستون محتوایی کشف کردم که در تبدیل شدن فالوور به هوادار موثر هستند( البته هر کسب و کار میتونه با توجه به شناختی که از مخاطب داره ستون جدیدی هم اضافه کنه)


 محتواهایی با محوریت پشت صحنه کسب و کار

خیلی دقت کردم و دیدم بعضی پیجا هستن که بدون اینکه من حتی یک صحبت با مدیر پیج داشته باشم و حتی بدون اینکه از قبل بشناسمش یا ملاقات حضوری باهاش داشته باشم، شدیدا بهشون اعتماد دارم و حاضر برای استفاده از خدمات و محصولاتشون پول پرداخت کنم و بارها هم این کارو کردم.

اما چرا؟ چرا احساس می کنم که خیلی وقت میشناسمشون؟

چون این پیج ها خیلی خوب پشت صحنه کارشون رو نشون میدن. البته منظور فقط این نیست که فقط بیان و روال ساخت محصول و . . . رو نشون بدن.

منظورم این است که مدیر پیج یا فردی از اون تیم همیشه جلوی دوربین هست و با مخاطباش صحبت میکنه، محصولات ارسال میشه من ویدیو یا تصویر ازش میبینم.

همیشه دوربین داخل کسب و کارشون رو نشون میده و من مثل یک عضو از تیمشون در جریان کارهاشون قرار میگیرم .

خلاصه با تولید این مدل محتواها کاری میکنن که بعد از دو هفته احساس میکنم که همشون رو میشناسم، بارها دیدمشون، میدونم کارشون چطوریه و . . .


 محتوای آموزشی درست کنید

یه مورد دیگه که بازهم بیشتر این پیج ها بهش توجه داشتن، ارایه اطلاعات و آموزش به کاربر هست.

در واقع بخشی از پست ها و محتواهاشون با این هدف تولید میشه که چیزی به مخاطب اضافه کنه.

انگار اینا نشستن و بررسی کردن که من مخاطب چه سوالاتی و نیازهای اطلاعاتی در زمینه کاری این پیج دارم و براش محتوا تولید کردن.

خلاصه یه سری از محتواهاشون با هدف آموزش و ارایه اطلاعات به کاربر هست.

ازهمه شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یه سری پیج ها هم محتواهایی داشتن که وقتی عمیق به دلیل تولید محتوا نگاه می کردی متوجه میشدی که هدفشون اینه که به کاربر نشون بدن معتبر هستن و یه جورایی به مغز کاربر این پیامو منتقل کنن که آره ما معتبر هستیم و جای درستی رو دنبال می کنی.

مثلا از حضورشون در یک جشنواره مهم صحبت می کردم. یا از حجم سفارشات میگفتن و . . .


 محتوای انگیزشی درست کنید

این مورد رو همه پیج ها بهش توجه نداشتن اما قطعا توجه بهش موثر هست.

محتواهایی تولید میکنن که مخاطب رو قلقلک میده که بیا و با من تعامل برقرار کن. مثلا دوتا محصول برتر رو مقایسه می کنن و تا مخاطبا کامنت بذارن و حرف بزنن.

یا اونی که کیف و کفش میفروخت دوتا ست پیشنهادی رو به نظرسنجی میذاشت و خلاصه از این جور کارا که مخاطب رو به تعامل و کامنت گذاشتن تشویق میکنه.

این جور محتواها مخاطب رو یه قدم جلوتر میاره و اصطلاحا یخ مخاطب رو میشکنه و البته در دیده شدن بیشتر پست ها هم کمک میکنه.


کلام پایانی

البته همچنان پیج هایی مشاهده می کنم که خیلی از اینارو رعایت نمیکنن ولی ظاهرا فروش خوبی دارند، ما تعدادشون خیلی کم هست و اکثرا به دلیل دیگه ای تونستن اعتماد مخاطب رو جلب کنن. بعضا به خاطر اعتباری که خارج از فضای آنلاین داشتن و یا بعضا به دلیل اول بودن در حوزه خودشون. دیجی فالوور برترین سایت ارائه دهنده خدمات اینستاگرامی در ابران می باشد، دیجی فالوور بهترین سایت برای خرید لایک اینستاگرام و فالوور اینستاگرام در ایران می باشد.

منبع : مهران دهقانی

آموزش کامل تبلیغات انبوه در اینستاگرام به سبک حرفه ای ها

تبلیغات انبوه با تبلیغات اسپانسر اینستاگرام. هرکسی دوست دارد در اینستاگرام بدرخشد. این پلتفرم فرصت مناسبی برای تبلیغات انبوه بازاریابان آماده کرده است. در میان شیوه‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام ، ما در digi-follower.com با ساخت و مدیریت کمپین‌های تبلیغات اسپانسر اینستاگرام تلاش می‌کنیم تا به‌صورت کاملاً هدفمند، صاحبان کسب‌وکار را به خریداران واقعی برسانیم. چرا شما از این شیوه استفاده نمی‌کنید؟


آمار اخیر نشان می‌دهد که بازخورد ارگانیک در اینستاگرام رو به کاهش است. به همین دلیل امکان دارد شما احساس کنید برای ملحق‌شدن به این مشارکت دیر شده است. با‌ این‌حال باید این نکته را بدانید که حتی با این آمار، هنوز هم اینستاگرام برای تبلیغات بهتر از فیس‌بوک و توییتر است. براساس تحقیقات Forrester اینستاگرام تا چهار برابر بیشتر از فیس‌بوک و توییتر دنبال‌کننده دارد.

در حال حاضر اینستاگرام یکی از بارزترین شبکه‌های اجتماعی به لحاظ ایجاد تعامل و نرخ بازخورد بالا در بین کاربران است. تصور کنید با این پتانسیل چطور می‌توانید با تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به اهداف خود برسید. پست‌های ارگانیک اینستاگرام روزانه بیش از ۳٫۵میلیارد لایک می‌خورد. همین تعداد لایک باعث شده است این شبکۀ اجتماعی در مقایسه با بقیۀ شبکه‌های اجتماعی داغ‌تر و محبوب‌تر باشد. همین محبوبیت نیز فرصت‌های بازاریابی خوبی را برای برندها مهیا کرده است. بازاریاب‌ها با سرعت بسیار زیادی در حال تبلیغات هستند.

مشکل، بازخورد اینستاگرام و دیرشروع‌کردن شما نیست. مشکل اصلی این است که بیشتر بازاریاب‌ها اینستاگرام را مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌بینند. کسانی که در این زمینه تجربۀ کافی دارند، پست‌های بهتری ارسال می‌کنند. پست‌های شما باید با احساسات و خلاقیتی ترکیب شود که کاربر آن را دوست بدارد.

در ادامه پنج نکتۀ مهم درزمینۀ تبلیغات در اینستاگرام برای شما آورده شده است که اطمینان می‌دهد برند یا کمپین‌های شما شکست نخورده‌اند.

1- تولید محتوا توسط کاربر برای تأیید درستی.

یکی از راه‌های قوی و مؤثر افزایش اعتماد به شرکتتان، تولید محتوا توسط کاربر (UGC) است. پست‌هایی که همنوعان تألیف می‌کنند، قابل درک‌تر است؛ چراکه باور داریم افراد عادی کمتر به منافع شرکت نگاه می‌کنند. در صورت لزوم می توانید برای تولید محتوای خود توسط شرکت وی دیجیتال مارکتینگ، پست زیر را مطالعه بفرمایید: 


UGC بصری اینستاگرام تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ زیرا این امکان را به ما می‌دهد که محصولات خود را در شرایط واقعی به عرضه بگذاریم و لذت بیشتری ببریم. این تأثیرگذاری باعث شده است که پست‌های خلاقانه‌ای که در اینستاگرام ارسال می‌شود، بهتر از تصاویر استودیویی نمود کند.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

برای مثال Yotpo (راه‌حل ساده‌ای برای تولید نظریات) به بازاریابان تجارت الکترونیک این اجازه را می‌دهد که کاربرانِ تصاویر و دیدگاه‌ها را بررسی کنند. همچنین ماژول جدید تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که در داشبورد خود، کمپن‌هایتان را ایجاد و مدیریت کنید.

2- روی تصاویر و محتوایتان تمرکز کنید.

محتوای تصویری در همۀ شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی و هر چیزی شبیه این‌ها سهم زیاد و ضروری دارد. تصاویر خیلی راحت‌تر از متن درک می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان احساسات را راحت‌تر انتقال داد. هنگامی که صحبت از محتوای تصویری می‌شود، اینستاگرام دوباره حکم‌فرمایی می‌کند.

نمونه تبلیغ در اینستاگرام

هنگامی که بازاریابان به هزینه فکر می‌کنند، وسوسه می‌شوند پست‌های تبلیغاتی خود را مانند بنر و همراه با لوگوهای بزرگ طراحی کنند؛ اما این‌گونه از پست‌ها در اینستاگرام، واکنشی را به دنبال ندارد. برای حل این مشکل می‌توانید از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. همچنین باید روی پیام‌های بصری آن نیز کار کنید. در این میان بهتر است از برندتان نیز استفاده کنید؛ اما اگر تمام تمرکزتان روی برند و لوگویتان باشد، کاربران نیز هدف اصلی را فراموش می‌کنند.

شرکت‌های B2B بسیاری وجود دارند که توانسته‌اند با استفاده از تولید محتوای بصری، موفقیت کسب کنند. یکی از این شرکت‌ها صفحه‌ای در اینستاگرام دارد که هر پست آن تقریباً بیش از هزار بار لایک می‌خورد.

معمولاً پست‌هایی در اینستاگرام زیبا هستند که توسط کاربران زیادی در این شبکۀ اجتماعی پذیرفته می‌شوند. به همین دلیل، صفحه‌هایی که در کار مد و استایل هستند بهتر از بقیۀ صفحات کار می‌کنند.


3- استفادۀ واقعی از CTA یا فراخوانی برای اقدام

دکمۀ CTA یا فراخوانی برای اقدام، دکمه‌ای قدرتمند است؛ البته اگر صحیح و در زمان و مکان درست انتخاب شود. البته بسته به نوع استفادۀ شما، دکمۀ CTA نیز گاهی می‌تواند برایتان نرخ تبدیل بدی را به‌دنبال داشته باشد.

اینستاگرام از برخی بازاریابان دوری کرده است؛ زیرا تنها روی بایاس کاربر که قابلیت کلیک داشت می‌شد لینک‌ها را نمایش داد. در به‌روزرسانی‌های جدید این پلتفرم، «پاسخ مستقیم/ دایرکت» نیز دستخوش تغییرات شده است که کاربران می‌توانند روی دکمۀ تبلیغات کلیک کنند. برای مثال اگر شما در حال تبلیغ یک موبایل هستید، کاربر پس از کلیک روی دکمۀ تبلیغات، به صفحۀ فرود (Landing page) مناسبی مانند فروشگاه مدنظر منتقل می‌شود.

بازاریابان از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند پست‌های خود را ترویج دهند؛ اما مشاهده شده است که میزان کلیک و میزان نصب اپلیکیشن اینستاگرام به‌طور درخور ‌توجهی بهتر است. این دلایل نشان می‌دهد که صفحۀ فرود وب‌سایتتان باید متناسب با موبایل بوده و ازلحاظ طراحی نیز خلاقانه باشد.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای کلینیک زیبایی - 2

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای کلینیک زیبایی – ۲

 

در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام از CTAهای زیادی مانند ثبت‌نام، تماشای تبلیغات، دانلود، درخواست آنی، خرید آنلاین، رزرو آنلاین و یادگیری بیشتر پشتیبانی می‌شود. باید این نکته را بدانید که شما نمی‌توانید یک CTA سفارشی و دلخواه را بسازید. البته این موضوع می‌تواند به نفع شما باشد؛ چراکه اکثر کاربران اینستاگرام به گزینه‌های کمی محدود هستند و شما می‌توانید از همین گزینه‌های موجود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در کنار پست تبلیغاتی‌تان یک صفحۀ فرود قرار دهید، می‌توانید از CTAهایی مانند ارتباط با ما و درخواست آنلاین استفاده کنید. اگر هم در حال انتشار پستی هستید که محتوای باارزشی دارد، می‌توانید CTA، دانلود یا بیشتر بدانید را اضافه کنید.

4- از هشتک های خوبی استفاده کنید

هشتگ‌ها می‌توانند در کمتر از چند ساعت در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، پریسکوپ و توییتر، محتوایتان را ازلحاظ انتشار منفجر کنند. براساس آماری که اعلام شده است، برندها در پست‌های اینستاگرامی خود به‌طور میانگین از ۲٫۵ هشتگ استفاده می‌کنند. هر پستی نیز که بیشتر از این تعداد هشتگ داشته باشد، ۱۲٫۶درصد بیشتر دیده شده است.

هشتک در اینستاگرام بسیار ارزشمند است

اولین نکته این است که در اینستاگرام از هشتگ‌ها به‌طور متفاوت‌تری در مقایسه با جاهای دیگر استفاده می‌شود. کاربران اینستاگرام همانند توییتر پست‌ها را همراه با هشتگ دنبال نمی‌کنند. در عوض می‌توانید هشتگ‌ها را در توضیحات برای کارشناسان هر حوزه‌ای قرار دهید.

در توییتر تنها می‌توانید از ۲ یا ۳ هشتگ استفاده کنید که این خود نوعی عیب تلقی می‌شود. این تعداد در اینستاگرام بیش از ۳۰ هشتگ در هر پست است. اگر به‌دنبال این موضوع هستید که بدانید از چه هشتگی برای محتوایتان استفاده کنید، می‌توانید از موتور جست‌وجوی هشتگی مانند Hashtagify بهره ببرید. این وب‌سایت فهرست هشتگ‌های محبوب و توصیه‌شده برای محتوایتان را به شما نشان می‌دهد.

شما برای افزایش فالوور اینستاگرام خود باید تمامی اصول و الگوریتم های اینستاگرام را بشناسید.

جستجوی هشتگ مناسب برای اینستاگرام

دومین نکته این است که تأثیرگذاری هشتگ بیشتر از یک متن انتزاعی است. برای مثال #IceBucketChallenge به‌راحتی یک پیغام را منتشر می‌کند و نیازی نیست شما متن دیگری را بنویسید. برای هشتگ‌هایتان نیز باید برنامه‌ریزی احتمالی داشته باشید.

علاوه‌بر‌این موارد، باید مطمئن باشید که هشتگ‌هایتان آسان خوانده شود و به‌راحتی قابل درک باشد. آن‌ها را کوچک کنید و زیر نظر داشته باشد.

5- برای تبلیغ هایتان تبلیغ نکنید !

در اینستاگرام، تنها نوع پرداخت رسانه‌ای، پست‌های تبلیغاتی نیستند. امروزه حساب‌های کاربری مؤثری برای حمایت پست‌ها وجود دارد. بازارهایی مانند BrandSlip، Speark و TapInfluence باعث آسان‌ترشدن خریدوفروش املاک می‌شوند.

براساس کتاب RythmOne، تبلیغات در اینستاگرام ۸ برابر بیشتر از فیس‌بوک تأثیر می‌گذارد. در این کتاب آمده است زمانی که برندها افراد تأثیرگذار را استخدام می‌کنند، از هر ۱۰۰۰ بازدید روزانۀ پست‌هایشان، ۱۷۷ کاربر اقدام به انتشار آن پست می‌کنند. در فیس‌بوک به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید روزانه، تنها ۲۱ کاربر اقدام به انتشار می‌کند.

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌طور شگفت‌انگیزی برای برندها مقرون‌به‌صرفه است و باعث می‌شود که دنبال‌کنندگان بیشتری به برندتان دستیابی داشته باشند. اگر بخواهید به‌صورت دستی به افراد دستیابی داشته باشید، هم ریسک زیادی دارد و هم‌ زمان زیادی می‌خواهد.

Insta-boosted را دانلود کنید

موفقیت در اینستاگرام به تمرکز روی تجربۀ کاربری نیاز دارد. اگر نکاتی را که گفته شد رعایت و اولویت‌بندی نکنید، میزان کلیک و تبدیلتان کاهش پیدا می‌کند. کلید اصلی دستیابی به مرکز کانال شهری، تشدید و شفافیت احساسات است.

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند برای برندتان موفقیت بزرگی را رقم بزند. البته این موفقیت تا زمانی است که شما کاربران و مخاطبانتان را درک کنید و برای آن‌ها محتوای مناسب تولید کنید.

برآورد شده است که این نوع بازاریابی می‌تواند سالیانه ۲٫۸میلیارد دلار برای برندها سرمایه تولید کند. این مقدار نشان‌دهندۀ ارزش مردم و کاربران در شبکه‌های اجتماعی است.

منبع : ویجی مارکتینگ

سفارشات خواننده زن لس‌آنجلسی به ادمین اینستاگرام پرسپولیس - روش های افزایش فالوور اینستاگرام

 پیج‌هایی که باشگاه پرسپولیس تبلیغ‌شان را کرده البته لیستی بلندبالا دارند، اما شاید جالب باشد که بدانید یک خواننده زن لس‌آنجلسی و شرکت معروف تاکسی‌های اینترنتی ازجمله سرشناس‌ترین افراد و شرکت‌هایی هستند که نام‌شان در این لیست دیده می‌شود.


حکایت اینستاگرام رسمی باشگاه پرسپولیس و درآمد‌های آن، حکایت عجیبی است که چند باری به‌صورت غیرمستقیم به آن پرداخته شده است. برای پرداختن به این موضوع، بد نیست نگاهی به گذشته داشته باشیم. پس از روی کار آمدن علی‌اکبر طاهری، مدیر روابط‌عمومی باشگاه تصمیم گرفت یکی از فن‌پیج‌ها را با ۳۵ هزار فالوور به پیج رسمی باشگاه تبدیل کند و از همین رو، آدرس در سایت رسمی باشگاه اعلام شد. پیج مذکور در مدت یک‌سال‌و‌نیم حدود یک میلیون فالوئر گرفت، اما دوباره تغییر نام داد و صفحه هواداری شد. از آنجا که مدیریت آن پیج اینستاگرامی دست باشگاه نبود، تمام زحمات یک‌سال‌و‌نیمه بر باد رفت و پول تبلیغاتش هم به شخص دیگری رسید.


مدتی بعد، اما یک صفحه اینستاگرامی خرید فالوور اینستاگرام با نام پرسپولیس و تیک آبی شروع به فعالیت کرد. از آن جایی که اینستاگرام، تیک آبی را فقط به پیج‌هایی می‌دهد که مکاتبات رسمی داشته باشند، مشخص شد که باشگاه پرسپولیس صفحه جدیدی ایجاد کرده و قصد فعالیت دارد، اما ظاهرا این‌بار هم شانس با سرخ‌پوشان یار نبود، زیرا بی‌تدبیری برخی از مسئولان باشگاه که ادعای رسانه‌ای بودن داشتند، باعث شد اتفاقات عجیبی رقم بخورد. ایرج عرب در این‌باره می‌گوید: «وقتی وارد باشگاه شدم پرسیدم اینستاگرام داریم که گفتند هم داریم و هم نداریم! گفتم هم نداریم یعنی چه! گفتند ما اینستاگرامی داریم با تیک آبی، اما مدیریتش دست باشگاه نیست. گفتم سند‌ها را بیاورید که ببینم نامه مکاتبه با اینستاگرام از کجا رفته است. هیچ مستنداتی در این زمینه وجود نداشت. ما درآوردیم که نامه از باشگاه رفته، اما کسی نگفت چطور؟»


۲ میلیارد درآمد اینستاگرام پرسپولیس در جیب خانم «الف، ب» یا پیشکسوت معروف؟


پای خودی در میان است

عرب، مدیرعامل وقت پرسپولیس پس از این اتفاقات شکایت خود را نوشت و با سربرگ باشگاه به دادستان عمومی و انقلاب، مسعود سلطانی‌فر، اداره کل اجتماعی وزارت اطلاعات، دفتر مرکزی حراست و بازرسی وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و فرماندهی پلیس فتا رونوشت کرد. نکته عجیب آنکه براساس مدارکی که به دست رسیده در بخش اطلاعات صفحه اینستاگرامی مذکور، آدرس ایمیل یکی از پیشکسوتان این تیم که متهم به دست داشتن در این ماجرا شده به همراه شماره تلفن همراه او وجود دارد!


تبلیغ برای خواننده زن!

هزینه تبلیغ در اینستاگرام یک صفحه دو میلیون نفری، به ازای هر استوری، چیزی حدود دو تا سه میلیون تومان است و هر پست هم حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد. بماند که برخی از واینر‌ها (کمدین‌های اینستاگرامی) گاه چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم به ازای هر پست پول می‌گیرند. پیج رسمی پرسپولیس در دورانی که مشخص نبود به‌دست چه‌کسی اداره می‌شود بی‌توجه به شأن باشگاه، تبلیغ می‌گرفت و به ازای هر استوری هم یک میلیون و پانصد هزارتومان (با تخفیف) دریافت می‌کرد. پیج‌هایی که باشگاه تبلیغ‌شان را کرده البته لیستی بلندبالا دارند، اما شاید جالب باشد که بدانید یک خواننده زن لس‌آنجلسی و شرکت معروف تاکسی‌های اینترنتی ازجمله سرشناس‌ترین افراد و شرکت‌هایی هستند که نام‌شان در این لیست دیده می‌شود.


پول‌ها کجا رفته؟

براساس آنچه در مستندات شکایت باشگاه وجود دارد، شماره کارت و شبای یک خانم به نام «الف. ب» به مشتری‌ها داده می‌شد تا پول‌ها را واریز کنند. هرچند در شکوائیه ابتدایی، این زن مجهول‌المکان معرفی شده، اما ظاهرا بعدتر آدرس منزل او پیدا شده و شواهد نشان می‌دهد  خرید ممبر تلگرام همسر دوست همان پیشکسوت معروف و از اهالی قشقایی شیراز است. در متن شکایت ایرج عرب و باشگاه پرسپولیس از این زن آمده که از حدود ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی پول دریافت کرده و ده‌ها میلیارد ریال درآمد داشته است. اینکه این مبلغ به حساب پیشکسوت مذکور رفته یا فرد دیگری را نمی‌دانیم، اما آنچه مهم است اینکه برخی از افراد در دوره بی‌سر‌و‌سامانی پرسپولیس، میلیارد‌ها تومان از برند این باشگاه درآمدزایی کرده‌اند.


سکوت عجیب

ورای همه این سوءاستفاده‌ها و شرایطی که سرخ‌ها با آن مواجه هستند، یک سوال بسیار مهم وجود دارد؛ چرا باشگاه پرسپولیس پس از جدایی ایرج عرب، پرونده مذکور را مسکوت گذاشت و پیگیری نکرد؟ سوال مهم‌تر آنکه چرا ارگان‌هایی که رونوشت نامه‌ها برای‌شان ارسال شده است این موضوع را پیگیری نمی‌کنند؟ شنیده‌ایم پیگیری این پرونده می‌تواند مبلغی حدود دو میلیارد تومان را برای باشگاه به ارمغان بیاورد که در این وضعیت بدهکاری باشگاه، مبلغ کمی نیست.

منبع : خبرنگاران جوان