دنیای اینستاگرامی ها

معرفی بهتری پیج های اینستاگرام

دنیای اینستاگرامی ها

معرفی بهتری پیج های اینستاگرام

آموزش تبدیل فالوور به خریدار برای فروش بیشتر

تبدیل فالوور به خریدار امکان پذیر نیست !


 5هزار تا فالوور جدید جذب کردم تو هفته گذشته ولی حتی یه سفارش هم نداشتم.

سلام، چکار کنم فالوورام خرید کنن؟ پستام خوب دیده میشه و خوبم لایک میخوره ام سفارش اصلا ندارم.

چند نمونه از دایرکت هایی که در اینستاگرام دریافت می کنم.

تقریبا درصد زیادی سوالشون این هست که چرا واقعا فالوورا ازشون خرید نمی کنن؟

واقعا چرا خرید نمی کنن؟

هم فالوورهای زیادی دارن. هم واقعی هستن. هم از مخاطب هدف هستن. مشکل کجاست؟

مشکل این جاست.

فالوور به خریدار تبدیل نمیشه. پس خودتو خسته نکن.


پس فالوور به چی تبدیل میشه؟ مگه فرمول فروش در اینستاگرام این نیست که فالوور جذب کنیم و به خریدار تبدیلش کنیم؟

مشکل دقیقا اینجاست که همه به دنبال تبدیل فالوورها به خریدار هستیم. کسب درآمد از اینستاگرام اما غافل از اینکه این فرمول ناقصه و یک مرحله مهم ازش حذف شده.

تبدیل فالوور به هوادار

فالووری که به تازگی به پیج ما اضافه شده مستقیما به خریدار تبدیل نمیشه( خریدهای اتفاقی رو فاکتور میگیرم). فالوور باید اول به ما اعتماد کنه و به هوادار ما تبدیل بشه و بعد اون هوادار تبدیل به خریدار میشه.

پس فرمول فروش در اینستاگرام اینطوریه

1- جذب فالوور هدف

2- تبدیل فالوور به هوادار

3- تبدیل هوادار به خریدار

مرحله اول، خب تو این مرحله ما با تبلیغات و سایر روش ها تلاش می کنیم فالوور واقعی و هدف مند جذب کنیم.

مرحله سوم، تو مرحله سوم هم که تلاش می کنیم بفروشیم، محصولمون رو نشون میدیم، کمپین فروش برگزار می کنیم و ....

معمولا به این شکل عمل میکنن و مرحله دوم رو نادیده میگیرن و عمدتا هم به فروش خوبی نمیرسن( به جز یکسری کسب و کار و پیج های خاص که به دلایلی استثنا میشن و ما با استثناها کاری نداریم)

برای اینکه این فرمول کامل بشه باید مرحله دوم رو هم اجرا کنیم، یعنی فالوورها رو به هوادار تبدیل کنیم و حالا پیام فروشمون اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

خب زیاد از تبدیل فالوور به هوادار گفتم، اما چطور؟

چطور فالوورهای جذب شده رو به هوادار تبدیل کنیم؟


برای اینکه فالوورها به هوادار تبدیل بشن باید محتوا تولید کنیم. اما چه محتوایی؟

محتوایی که فالوور رو یک قدم به ما نزدیک تر میکنه.

چندتا ستون محتوایی کشف کردم که در تبدیل شدن فالوور به هوادار موثر هستند( البته هر کسب و کار میتونه با توجه به شناختی که از مخاطب داره ستون جدیدی هم اضافه کنه)


 محتواهایی با محوریت پشت صحنه کسب و کار

خیلی دقت کردم و دیدم بعضی پیجا هستن که بدون اینکه من حتی یک صحبت با مدیر پیج داشته باشم و حتی بدون اینکه از قبل بشناسمش یا ملاقات حضوری باهاش داشته باشم، شدیدا بهشون اعتماد دارم و حاضر برای استفاده از خدمات و محصولاتشون پول پرداخت کنم و بارها هم این کارو کردم.

اما چرا؟ چرا احساس می کنم که خیلی وقت میشناسمشون؟

چون این پیج ها خیلی خوب پشت صحنه کارشون رو نشون میدن. البته منظور فقط این نیست که فقط بیان و روال ساخت محصول و . . . رو نشون بدن.

منظورم این است که مدیر پیج یا فردی از اون تیم همیشه جلوی دوربین هست و با مخاطباش صحبت میکنه، محصولات ارسال میشه من ویدیو یا تصویر ازش میبینم.

همیشه دوربین داخل کسب و کارشون رو نشون میده و من مثل یک عضو از تیمشون در جریان کارهاشون قرار میگیرم .

خلاصه با تولید این مدل محتواها کاری میکنن که بعد از دو هفته احساس میکنم که همشون رو میشناسم، بارها دیدمشون، میدونم کارشون چطوریه و . . .


 محتوای آموزشی درست کنید

یه مورد دیگه که بازهم بیشتر این پیج ها بهش توجه داشتن، ارایه اطلاعات و آموزش به کاربر هست.

در واقع بخشی از پست ها و محتواهاشون با این هدف تولید میشه که چیزی به مخاطب اضافه کنه.

انگار اینا نشستن و بررسی کردن که من مخاطب چه سوالاتی و نیازهای اطلاعاتی در زمینه کاری این پیج دارم و براش محتوا تولید کردن.

خلاصه یه سری از محتواهاشون با هدف آموزش و ارایه اطلاعات به کاربر هست.

ازهمه شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یه سری پیج ها هم محتواهایی داشتن که وقتی عمیق به دلیل تولید محتوا نگاه می کردی متوجه میشدی که هدفشون اینه که به کاربر نشون بدن معتبر هستن و یه جورایی به مغز کاربر این پیامو منتقل کنن که آره ما معتبر هستیم و جای درستی رو دنبال می کنی.

مثلا از حضورشون در یک جشنواره مهم صحبت می کردم. یا از حجم سفارشات میگفتن و . . .


 محتوای انگیزشی درست کنید

این مورد رو همه پیج ها بهش توجه نداشتن اما قطعا توجه بهش موثر هست.

محتواهایی تولید میکنن که مخاطب رو قلقلک میده که بیا و با من تعامل برقرار کن. مثلا دوتا محصول برتر رو مقایسه می کنن و تا مخاطبا کامنت بذارن و حرف بزنن.

یا اونی که کیف و کفش میفروخت دوتا ست پیشنهادی رو به نظرسنجی میذاشت و خلاصه از این جور کارا که مخاطب رو به تعامل و کامنت گذاشتن تشویق میکنه.

این جور محتواها مخاطب رو یه قدم جلوتر میاره و اصطلاحا یخ مخاطب رو میشکنه و البته در دیده شدن بیشتر پست ها هم کمک میکنه.


کلام پایانی

البته همچنان پیج هایی مشاهده می کنم که خیلی از اینارو رعایت نمیکنن ولی ظاهرا فروش خوبی دارند، ما تعدادشون خیلی کم هست و اکثرا به دلیل دیگه ای تونستن اعتماد مخاطب رو جلب کنن. بعضا به خاطر اعتباری که خارج از فضای آنلاین داشتن و یا بعضا به دلیل اول بودن در حوزه خودشون. دیجی فالوور برترین سایت ارائه دهنده خدمات اینستاگرامی در ابران می باشد، دیجی فالوور بهترین سایت برای خرید لایک اینستاگرام و فالوور اینستاگرام در ایران می باشد.

منبع : مهران دهقانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد